Tijd voor een toekomstbestendige warenmarkt


De economische en maatschappelijke waarde van warenmarkten staat onderdruk. Binnen veel gemeenten verschijnen er rapporten over en visies op warenmarkten. Soms rolt er een plan A of plan B uit. Maar tot vernieuwing of verandering komt het vaak niet. Markten staan stil. Veranderd koopgedrag, de situatie op markten en de behoefte aan vitale centrumgebieden vragen nu om een bedrijfsmatige aanpak, die markten echt weer in beweging brengt en toekomstbestendig maakt.

Tijd voor plan M


Als Markt van Morgen hebben we ruim 50 markten een nieuwe impuls kunnen geven. Dit vanuit een sterke klantfocus en inzet op vertrouwen en samenwerking. 

Deze projecten hebben ons vele interessante inzichten, ervaringen en oplossingen opgeleverd. Die kennis willen we nu graag delen met gemeenten, die hun markt nu ook echt eens willen aanpakken en toekomstbestendig willen maken.

Dat is Plan M


Hoe krijg ik mijn markt(en) weer in beweging?

Als u dat wilt weten, laten we dan snel een afspraak maken en samen met ondernemers en andere lokale stakeholders de balans

opmaken van uw warenmarkt(en). We benaderen de verkenning van een warenmarkt vanuit 12 markt- perspectieven. Onze praktische analyse geeft u scherp inzicht in het functioneren van uw markt(en) en schetst vooral het toekomstperspectief van de markt binnen het lokale detailhandelsaanbod en de lokale beleidskaders. Samen gaan we daarna aan de slag om uw markt(en) te vernieuwen.

Dat is uw Plan M

1

Plan M kent in de basis 3 succesfactoren

  • Een door alle betrokkenen gedeelde ambitie.
  • Een positieve attitude en vertrouwen in elkaar.
  • Een duidelijke gedeelde visie en strategie als stip aan de horizon.

2

Plan M vraagt ook wel iets van u

  • Enthousiasme en de bereidheid om te kiezen voor een bedrijfsmatige aanpak van uw markt!
  • Inzet om alle stakeholders aan tafel te krijgen voor de gezamenlijke aanpak van het project.
  • Inzet om relevante beleidsdocumenten en onderzoeksrapporten aan te leveren.
  • Met open visie en vertrouwen meedenken en meewerken in de diverse stappen in het veranderingsproces.

3

Plan M nog even in ’t kort

  • Plan M bestaat uit een concreet plan voor bedrijfsmatige aansturing van uw markt(en).
  • Plan M biedt een heldere onderbouwing voor uw beleidskeuzes.
  • Plan M is een uitnodigend businessplan met concrete doelen, heldere aanpak en duidelijke mijlpalen.
  • Plan M levert een realistische en stapsgewijze uitvoeringsagenda, waarin ieders rol ook duidelijk is.
  • Plan M brengt uw markt(en) eindelijk in beweging en maakt uw markt(en) toekomstbestendig.